Vælg de rigtige hovedtelefoner til træning

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Der er naturligvis mange der nyder at træne elle løbe i stilhed. Der er dog også en mindst lige så stor gruppe, der foretrækker at have musik i ørene imens. Træner man i center, kan det være højtalere, der står for denne baggrundmusik. Det er dog ikke helt utænkeligt, at man ikke deler centrets “DJ’s” valg af musik, og derfor gerne vil høre noget andet. Det kan også være at ens træning primært foregår i det fri med løb, cykling, trekking eller lignende.

Uanset hvad så er løsningen naturligvis, at man træner med hovedtelefoner. Her kan man vælge sin egen musik, og man belemrer ikke andre med sin smag. Hvilken type af hovedtelefoner man vælger, afhænger af typen af træning man udøver. Er man i et center gør det typisk ikke den helt store forskel. Skulle de ryge ud, er det trods alt bare at samle dem op igen.

Er man derimod ud og løbe, cykle eller måske ro, er det straks værre. De fleste vil vælge trådløse hovedtelefoner som disse, da man her slipper for at skulle tænke på at ledningen sidder fast, eller man får hænderne ind i dem eller lignende. Trådløse hovedtelefoner har dog den ulempe, at hvis de ryger af, så er der ikke nogen ledning, der holder dem.

Vælger man en trådløs model, der skal bruges udenfor til aktiv træning, er det derfor vigtigt at man vælger en model, der er lavet til at dyrke sport. Der findes mange modeller, der er udstyret med ørebøjler, der holder dem fast på øret. Der findes dog også mange EarPods, der sidder så godt og sikkert, at det slet ikke burde være nødvendigt med ekstra foranstaltninger.

En af de store fordele ved trådløse er også, at man eksempelvis kan bruge sit Apple watch (hvis det er en nyrere model) eller lignende som afspiller, og dermed slipper for at skulle have en smartphone med.