Sådan passer du godt på dine fødder

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Sunde fødder er vigtige for hele kroppens velbefindende. Mange mennesker oplever problemer med knæ, hofter og ryg. Disse problemer skyldes tit, at personen går skævt eller forkert.

Det er vigtigt at passe godt på dine fødder, da det har stor betydning for resten af din krop.

Er du en af dem som oplever problemer i kroppen og fødderne? Herunder får du gode råd til, hvordan du passer godt på dine fødder.

Indlægssåler for en stabil gang

Går du indad med dine fødder? Eller udad? Pronation og supination betyder rotation af foden hhv. indad og udad. Roterer du i din fod, når du går, kan det give dig smerter i knæ, ankler, ryg og andre steder i kroppen. Pronation og supination kan heldigvis afhjælpes af indlægssåler til skoen. En indlægssål støtter foden og reducere pronation, supination samt problemer med nedsunken forfod.

Døjer du med hælspore? En indlægssål til skoen kan også afhjælpe hælspore, så du igen kan gå uden smerter. Besøg hjemmesiden og læs mere om indlægssåler.

Træning for fødderne

Fødderne er kroppens fundament og bærer kroppen vægt. Derfor er det vigtigt at træne og massere fødderne, så de kan yde optimalt. På nettet finder du mange bud på gode (og udfordrende) øvelser til fødderne. En god start på træningen af fødderne er at give foden en god omgang massage. Efter fodmassagen vil du opleve et dejligt velbehag i fødderne.

Smid sko og strømper!

Ved at gå barfodet rundt masserer du en masse punkter under foden. Samtidig får tæerne mulighed for at blive strakt ud. På den måde får du brugt foden på en måde, som ikke opnås når du har sko på. Det er derfor en god ide at gå barfodet rundt, så snart du har muligheden for det, da det både træner og masserer foden.