Sådan forener du motion og en pandemi

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Vi lever i en tid, hvor det vigtigste er den verdensopspændende pandemi. Coronavirussen har haft indflydelse på alle dele af vores liv, og selvfølgelig også på vores motionsvaner.

Vi er blevet opfordret til at sidde derhjemme, og mange mennesker har derfor fået ændret deres motionsvaner. Det kan være rigtigt svært at få de gamle motionsvaner tilbage, og komme i form igen.

Værnemidler og motion

Når du skal have motion i en tid med Corona, er det vigtigste selvfølgelig, at du holder dig væk fra andre mennesker og følger myndighedernes anbefalinger.

Når det er sagt, er det også rigtigt vigtigt, at du får motion. Der er også flere ting ved denne situation, der kan gøre det sværere at få dyrket motion. En af dem kan være værnemidler. De fleste steder skal man have mundbind på, og hvis man kommer fra en hård cykeltur, kan det være svært og ubehageligt at have mundbind på. Det gør at mange tager bussen eller bilen på arbejde.

Du kan i stedet for mundbindet købe et visir. Et visir er godt, fordi det ikke påvirker din vejrtrækning så meget som et mundbind gør. Find udvalget af visirer nu og her. Hvis du køber nogle visirer, kan det være, at du får mere lyst til at cykle på arbejde.

Dyrk motion alene

Det kan være svært at finde motivationen til at dyrke motion, når du skal gøre det alene. Men der er nogle ting du kan gøre for, at det bliver lettere at dyrke motion alene. Det første du kan gøre, er at skabe en god rutine.

Det kan eksempelvis være at starte dagen med at lave nogle simple øvelser. Det behøves ikke tage så lang tid, men det hjælper at få en rutine. Der findes også forskellige apps du kan bruge som hjælp til at dyrke motion alene.