Guiden til dig, som vil træne, efter du har født

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Når man skal være mor, er det en kæmpe stor ting. du har jo pludselig ansvaret for et helt andet menneske. Det kan derfor være svært at finde tid til alle de ting man gjorde, inden man fik et barn. Hvis du har brugt meget tid på at træne i din hverdag, men det har været lidt svært mens du har været gravid, kan du starte lige så stille ud igen, når du har født.

Hvis du bor i København, måske på på Østerbro, kan du endda tage til Mor barn træning i København. Her kan dig og dit barn lige så stille begynde at være aktive igen efter fødslen.

Gå ikke for hurtigt frem

Det kan måske være svært ikke at gå for hurtigt frem med en masse træning, hvis man før graviditeten har været vant til at være super aktiv. Selvom det kan være svært, så kan man bare ikke nødvendigvis præcis de samme ting efter at have båret i barn i 9 måneder.

Det er vigtigt, at du ikke overanstrenger dig, og bare træner som du plejede at gøre. Din krop er træt, og du bliver derfor nødt til at starte helt i de små, for lige så stille at bygge din krop op igen.

Start i det små

Det er bedre at tage tingene lidt for roligt end lidt for hurtigt når det kommer til dette. Din krop er træt efter at have været gravid, og der er ikke noget at sige til, at du ikke kan alle de ting du plejer at kunne lige med det samme.

Du kan starte med at gå og cykler nogle ture rundt omkring. Lidt efter lidt kan du begynde at gå i fitnesscenteret – husk dog stadig at lytte til din krop og ikke overanstrenge dig.