Dette udstyr skal du bruge inden du starter med at træne

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Er du ved at tage springet ud i fitness verdenen, men er i tvivl om hvilket udstyr du skal skaffe dig? Det kan være svært at finde rundt i den store pengemaskine. Fitness verdenen er en kæmpemæssig pengemaskine der forsøger at sælge diverse produkter og redskaber der er din hemmelige vej til en flot krop. Derfor vil vi gerne give en guide til det udstyr du skal bruge, læs med her og bliv klog på alt fitness grejet.

Styr på kosten

Kosten er et farligt område, fordi at der netop er utroligt mange produkter der skulle gøre en masse godt for dig. Men lad os nu bare indse, at der ikke findes noget mirakelmiddel som gør dig tynd eller stor på 10 uger.

Vi vil ikke sætte nogen regler for dig, men vi kan give dig et par gode råd med på vejen:

Hvis du gerne vil tabe dig, så skal du spise færre kalorier end du forbrænder dagligt. Det kan du gøre ved at tage en fitness gadget på, som puls-ur eller puls måler. Her kan du måle hvor meget du ca. forbrænder i løbet af en dag hvor du træner, og i løbet af en dag hvor du ikke gør. Når du har styr på dine forbrændingstal ca. Så skal du egentligt bare tælle kalorier på maden. Hvis du ikke gider tage udgangspunkt i dine forbrændingstal, så kan du også bare gå udfra, at du ikke må spise mere end 1500 kalorier om dagen som kvinde, og du må ikke spise mere end 2000 som mand.

Hvis du gerne vil bygge muskler, så skal du have gang i styrke træningen, og som tommelfingerregel spise mere end det antal kalorier du forbrænder. Du kan bruge samme metode som i vægttabs metoden. Man behøver ikke at drikke proteinshake eller alle mulige andre produkter, du kan dog med fordel benytte det efter en træning for et hurtigt proteinholdigt “måltid”.

Beklædningen

Folk er tit bekymret om deres tøj inden de starter i fitness, men det behøver ikke være så svært.

Tøj

Sørg for at anskaffe dig noget tøj du syntes er behageligt, og som du selv syntes ser godt ud. Det sletter 1 bekymring mere hvis du ikke skal gå og tænke for meget over dit tøj. Du kan også investere i holdningskorrigerende tøj her, som strammer din ryg op.

Sko

Det er vigtigt at du investere i et gode par sko, fordi ondt i fødder kan være en pestilens i motivationen. Hvis du starter på konditions træning så er det livsnødvendigt med et par gode trænings sko.