5 spændende måder at restituere på

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hvis du træner meget, så kan det være en god idé at sørge for, at du også har nogle dage, hvor du restituerer. Det er nemlig vigtigt for kroppen at kunne restituere efter en hård træning. Læs med her og få gode tips til, hvordan du restituerer.

Hvis du træner rigtig meget, så ved du også at det er vigtigt at restituere. Det kan være tale om to typer af restitution nemlig en aktiv og en passiv form for restitution. Den aktive restitution er når du varmer op. Det betyder altså, at du laver en let træning uden at presse pulsen op. Mens den passive restitution f.eks. er massage, udstræk eller kulde/varme behandling.

Restituer når du har trænet

Når du lader kroppen restituere, så sørger du for at mindske skader, og du bliver samtidig også bedre til din sportsgren. Lad os se på fem forskellige måder, du kan restituere på:

  • Brug varmebehandling som restitution. Du kan f.eks. investere i et goodflow, som er et dansk designet og håndsyet infrarødt saunatæppe. Det kan blandt andet hjælpe ved skadesbehandling, muskelafslapning etvc.
  • Du kan også gøre brug af YourBoots, som er en aktiv og passiv restitutionsform, som øger blodcirkulationen og derved giver tilførsel af ilt til muskulaturen. Klik her og læs mere om YourBoots.
  • Brug eventuelt massage til at restituere. Få en professionel massør til at give dig en omgang massage.
  • Brug altid op- og ned-varmning, når du træner.
  • Sørg for at få din søvn.

Det er utrolig vigtigt, at du får restitueret, når du har trænet. På den måde mindsker du nemlig skader og sørger fr at optimerer din træning. Hvis du gerne vil være den bedste indenfor din sportsgren, så er det utrolig vigtigt, at du har fokus på restitution sammen med alle de øvrige punkter i din træning.